You have Javascript Disabled! For full functionality of this site it is necessary to enable JavaScript, please enable your Javascript!

▷ Derecho-Right-Droit-Recht-Прав-Õigus-Δίκαιο-Diritto-Tiesību-حق-Dritt-Prawo-Direito-Juridik-Právo-权 ⭐⭐⭐⭐⭐

Legis

De Forenede Staters forfatning.

Vi folket i De Forenede Stater, for at danne en mere perfekt union, etablere retfærdighed, forsikre indenrigs ro, sørge for fælles forsvar , fremme den generelle velfærd og sikre velsignelsens velsignelser for os selv og vores efterliv, ordne og oprette denne forfatning for Amerikas Forenede Stater.

Artikel I.

Afsnit. 1.

Alle lovgivningsmæssige beføjelser heri skal overdrages til en kongres i USA, som skal bestå af et Senat e og Repræsentanternes Hus.

Afsnit. 2.

Repræsentanternes hus skal bestå af medlemmer valgt hvert andet år af befolkningen i de forskellige stater, og vælgerne i hver stat skal have de kvalifikationer, der er nødvendige for valgmænd i den mest forskellige filial af statslovgiveren.
Ingen person skal være en repræsentant, der ikke skal have nået en alder af 25 år og været syv år en statsborger i De Forenede Stater, og som ikke, når den vælges, skal være en indbygger i den stat, hvor han skal vælges .
Repræsentanter og direkte skatter fordeles mellem de forskellige stater, der kan indgå i denne Union, i henhold til deres respektive numre, som bestemmes ved at tilføje hele antallet af gratis personer, herunder dem, der er bundet til tjeneste i en periode af år, og med undtagelse af indianere, der ikke er beskattet, tre femtedele af alle andre personer. Den faktiske optælling foretages inden for tre år efter det første møde i De Forenede Staters Kongres og inden for hver efterfølgende periode på ti år i en sådan Manner, som de ved lov skal lede. Antallet af repræsentanter må ikke overstige en for hver tredive tusinde, men hver stat skal mindst have en repræsentant; og indtil en sådan opregning skal foretages, har staten New Hampshire ret til at chuse tre, Massachusetts otte, Rhode-Island og Providence Plantations en, Connecticut five, New-York seks, New Jersey fire, Pennsylvania otte, Delaware en, Maryland seks, Virginia ti, North Carolina fem, South Carolina fem og Georgia tre.
Når der sker ledige stillinger i repræsentationen fra en hvilken som helst stat, udsteder den udøvende myndighed valg af forfattere til valg af sådanne ledige stillinger.
Repræsentanternes hus skal chuse deres taler og andre officerer; og skal have den eneste impeachment-kraft.

Afsnit. 3.

De Forenede Staters senat består af to senatorer fra hver stat valgt af deres lovgivende myndighed i seks år; og hver senator skal have en afstemning.
Umiddelbart efter, at de er samlet efter de første valg, skal de opdeles ligeså meget som i tre klasser. Senaterne i den første klasse sæder fraflyttes ved udløbet af det andet år, den anden klasse ved udløbet af det fjerde år og for den tredje klasse ved udløbet af det sjette år, så en tredjedel kan vælges hvert andet år; og hvis ledige stillinger sker ved fratræden eller på anden måde under tilbagetrækning af lovgivende myndigheder i en stat, kan udøvelsen heraf foretage midlertidige aftaler indtil næste møde i lovgivningsmyndigheden, som derefter udfylder sådanne ledige stillinger.
Ingen person skal være en senator, der ikke skal have nået 30-årsalderen og været ni år statsborger i De Forenede Stater, og som ikke, når den vælges, skal være en indbygger i den stat, som han skal vælges til.
Vice President for De Forenede Stater er præsident for senatet, men har ingen afstemning, medmindre de er ligeligt opdelt .
Senatet vælger deres øvrige officerer og også en præsident i tempe i næstformandens fravær, eller når han udøver kontor for præsident for De Forenede Stater.
Senatet har den eneste magt til at prøve alle impeachments. Når de sidder med det formål, skal de være under ed eller bekræftelse. Når præsidenten for De Forenede Stater bliver retsforfulgt, skal præsidenten præsidere: Og ingen personer skal dømmes uden sammenkomsten af ​​to tredjedele af de tilstedeværende medlemmer.
Dom i sager om forfalskning må ikke strække sig længere end til fjernelse fra Kontoret og inhabilitet til at besidde og nyde ethvert kontor for ære, tillid eller fortjeneste under De Forenede Stater: men den dømte part er ikke desto mindre ansvarlig og underlagt anklage, retssag, dom og Puni shment ifølge lov.

Afsnit. 4.

Tidspunkter, steder og måde at afholde valg til senatorer og repræsentanter foreskrives i hver stat af lovgivningen herfor; men kongressen kan når som helst ved lov udarbejde eller ændre sådanne forordninger, undtagen hvad angår de steder, hvor senatorerne chuses .
Kongressen skal samle mindst én gang i hvert år, og sådan møde skal være den første mandag i december, med mindre de skal ved lov udpege en anden dag.

Afsnit. 5.

Hvert hus skal være dommer for sine egne medlemmers valg, tilbagevenden og kvalifikationer, og et flertal af hvert udgør et beslutningsdygtigt beslutningsdygtighed; men et mindre antal kan udsætte fra dag til dag og kan være autoriseret til at tvinge tilstedeværelsen af ​​fraværende medlemmer i en sådan Manner og under de sanktioner, som hvert hus måtte give.
Hvert hus kan fastlægge reglerne for dets forhandlinger, straffe sine medlemmer for uordentlig opførsel og med 2 tredjedels samtykke udvise et medlem.
Hvert hus fører journal om sine forhandlinger og offentliggør fra tid til anden det samme, bortset fra de dele, der måtte være i deres dom, kræver hemmeligholdelse; og Yeas and Nays for medlemmerne af begge parter på ethvert spørgsmål skal efter ønske om en femtedel af de tilstedeværende optages i tidsskriftet.
Hverken hus under kongressessionen må uden samtykke fra den anden udsætte i mere end tre dage eller til noget andet sted end det, hvor de to huse skal sidde.

Afsnit. 6.

Senatorerne og repræsentanterne modtager en kompensation for deres tjenester, der skal konstateres ved lov, og betales ud af statskassen i De Forenede Stater. De skal i alle sager undtagen forræderi, felony og fredsbrud være privilegeret fra anholdelse under deres deltagelse på sessionen i deres respektive huse og ved at gå til og vende tilbage fra det samme; og for enhver tale eller debat i noget af parlamentet, må de ikke sættes spørgsmålstegn på noget andet sted.
Ingen senator eller repræsentant må i den periode, hvor han blev valgt, udnævnes til noget civilt kontor under De Forenede Staters myndighed, som skal være oprettet, eller de emballager, hvoraf de skal være indkapslet i løbet af dette tidsrum; og ingen person, der har noget kontor under De Forenede Stater, skal være medlem af et af parterne i hans fortsættelse i kontoret.

Afsnit. 7.

Alle regninger til optagelse af indtægter stammer fra Representantenes hus; men senatet kan foreslå eller acceptere ændringsforslag som på andre lovforslag.
Hvert lovforslag, der skal have vedtaget Representantenes hus og senatet, skal, før det bliver en lov, forelægges for De Forenede Staters præsident; Hvis han godkender det, underskriver han det, men hvis ikke returnerer han det med sine indvendinger til det hus, hvor det har sin oprindelse, hvem der skal indtaste de store indsigelser i deres journal og fortsætte med at overveje det. Hvis to tredjedele af Parlamentet efter en sådan genovervejelse accepterer at vedtage lovforslaget, sendes det sammen med indsigelserne til det andet hus, hvorved det ligeledes skal genovervejes, og hvis det godkendes af to tredjedele af det hus, skal det skal blive en lov. Men i alle sådanne sager afgøres stemmerne for begge huse af gær og næse, og navnene på de personer, der stemmer for og imod lovforslaget, indføres i henholdsvis hvert huss journal. Hvis et lovforslag ikke skal returneres af præsidenten inden for ti dage (undtagen søndage) efter, at det er blevet forelagt ham, er det samme en lov, ligesom Manner, som om han havde underskrevet den, medmindre kongressen ved deres indrejse forhindrer dens tilbagevenden, i hvilket tilfælde det ikke skal være en lov.
Hver ordre, beslutning eller afstemning, som senatet og repræsentanternes samtykke kan være nødvendigt (med undtagelse af et spørgsmål om afbrydelse), forelægges præsidenten for De Forenede Stater; og inden det samme træder i kraft, skal godkendes af ham eller blive afvist af ham, omplaceres af to tredjedele af senatet og repræsentanternes hus i henhold til de regler og begrænsninger, der er beskrevet i tilfælde af et lovforslag.

Afsnit. 8.

Kongressen skal have beføjelse til at lægge og opkræve skatter, pligter, omkostninger og punktafgifter, til at betale gælden og sørge for De Forenede Staters fælles forsvar og generelle velfærd; men alle pligter, omkostninger og punktafgifter skal være ensartede i hele USA;
At låne penge på kredit i USA;
At regulere handel med udenlandske nationer og blandt de forskellige stater og med de indiske stammer;
At etablere en ensartet regel om naturalisering og ensartede love om konkurs i hele USA;
For at møntpenge reguleres værdien deraf og udenlandsk mønt og fastlægges standard for vægte og mål;
At sørge for straf for forfalskning af USA's værdipapirer og nuværende mønt;
At etablere postkontorer og postveje;
At fremme fremskridt inden for videnskab og nyttig kunst ved at sikre sig i begrænsede tider til forfattere og opfindere den eksklusive ret til deres respektive forfattere og opdagelser ;
At udgøre domstole underordnet højesteret ;
At definere og straffe pirater og felonier, der er begået på det åbne hav, og lovovertrædelser mod folkeretten ;
At erklære krig, give Letters of Marque og reprisal og udarbejde regler om fangenskaber på land og vand ;
At rejse og støtte hære, men ingen bevilling af penge til den brug må være på en længere periode end to år ;
At levere og vedligeholde en Navy;
At udarbejde regler for regeringen og reguleringen af ​​land- og søstyrkerne
At sørge for at indkalde militsen til at gennemføre Unionens love ved at undertrykke Opstandelser og afvise invasioner ;
At sørge for organisering, bevæbning og disciplinering af militsen og til styring af en del af dem, der måtte være ansat i De Forenede Staters Tjeneste, med reservering til henholdsvis staterne, udnævnelsen af ​​de officerer og myndigheden for at uddanne Militia ifølge den disciplin, der er foreskrevet af Kongressen;
At udøve eksklusiv lovgivning i alle sager overhovedet over et sådant distrikt (højst ti Miles square), der ved Cession of bestemte stater og accept af kongres kan blive sæde for regeringen i De Forenede Stater og udøve som autoritet over alle steder, der er købt af samtykke fra lovgiver i den stat, hvor det samme skal være, til opstilling af forts, magasiner, arsenaler, dock-værfter og andre nødvendige bygninger;
At udstede alle love, der skal være nødvendige og passende for gennemførelse af de foregående beføjelser og alle andre beføjelser, som denne forfatning tildeles i regeringen i De Forenede Stater, eller i et departement eller en embedsmand deraf.

Afsnit. 9.

Migration eller import af personer, som en af ​​de nuværende stater nu synes, skal betragtes som passende at indrømme, er ikke forbudt af kongressen forud for året et hundrede og otte hundrede og otte, men en skat eller en told kan pålægges en sådan import, højst ti dollars for hver person.
Privilegiet til Writing of Habeas Corpus suspenderes ikke , medmindre offentlig sikkerhed kan kræve det i tilfælde af oprør eller invasion.
Ingen vedtægtslov eller efterfølgende lov skal vedtages .
Der må ikke lægges nogen kapitulation eller anden direkte skat, medmindre det er i forhold til folketællingen eller opregningen heri, før det pålægges at blive taget.
Der opkræves ingen skat eller told på artikler, der eksporteres fra nogen stat.
Der foretages ingen præference ved nogen regulering af handel eller indtægter til havne i en stat i forhold til en anden: heller ikke fartøjer, der er bundet til eller fra en stat, er forpligtet til at indtaste, rydde eller betale told i en anden.
Der må ikke trækkes penge fra statskassen, men som følge af bevillinger, der er foretaget ved lov; og en regelmæssig opgørelse og konto for indtægter og udgifter til alle offentlige penge skal fra tid til anden offentliggøres.
Intet titel til adel må tildeles af De Forenede Stater: Og ingen person, der har noget kontor for fortjeneste eller tillid under dem, må uden samtykke fra kongressen acceptere nogen gave, ethvert dokument, kontor eller titel, af enhver art uanset hvad , fra enhver konge, prins eller fremmed stat.

Afsnit. 10.

Ingen stat må indgå nogen traktat, alliance eller konføderation; give Letters of Marque og reprisal; mønt Penge; udsende kreditværdier; gøre ethvert ting undtagen guld og sølvmynt til et bud til betaling af gæld; vedtage enhver vedtægtsregning, efterfølgende lov eller lov, der forringer kontraktforpligtelsen, eller tildele enhver adels titel.
Ingen stat må uden samtykke fra Kongressen lægge nogen omkostninger eller told på import eller eksport, undtagen hvad der kan være absolut nødvendigt for at gennemføre dets inspektionslove: og nettoproduktionen af ​​alle pligter og omkostninger, der er lagt af en stat på import eller Eksport skal ske til brug af De Forenede Staters statskasse; og alle sådanne love skal være underlagt kongressens revision og kontrol .
Ingen stat må uden kongressens samtykke lægge nogen pligt til at forbinde, holde tropper eller krigsskibe i fredstid, indgå nogen aftale eller en kompakt med en anden stat eller med en udenlandsk magt eller deltage i krig, medmindre faktisk invaderet, eller i en overhængende fare, som ikke vil indrømme forsinkelse.

Genstand. II.

Afsnit. 1.

Den udøvende magt tildeles en præsident for Amerikas Forenede Stater. Han har sit embede i løbet af fire år og vælges sammen med næstformanden, der er valgt til samme valgperiode, som følger
Hver stat udnævner, på en sådan måde, som dens lovgivende myndighed kan lede, et antal vælgere, der er lig med hele antallet af senatorer og repræsentanter, som staten kan have ret til i kongressen: men ingen senator eller repræsentant eller person, der har en Office of Trust eller Profit under De Forenede Stater udnævnes til valg.
Valgene mødes i deres respektive stater og stemmer ved afstemning for to personer, hvoraf mindst en ikke skal være en indbygger i samme stat med sig selv. Og de skal lave en liste over alle de personer, der er stemt for, og antallet af afstemninger for hver; hvilken liste de skal underskrive og attestere og videregive forseglet til sædet for regeringen for De Forenede Stater, rettet til præsidenten for senatet. Senatets præsident åbner i nærværelse af senatet og repræsentanternes hus alle certifikater, og afstemningerne tælles derefter. Den person, der har det største antal stemmer, skal være præsidenten, hvis dette antal er et flertal af hele antallet af valgte valgmænd; og hvis der er mere end en, der har en sådan majoritet, og som har et lige så stort antal afstemninger, skal repræsentanternes hus straks vælge en af ​​dem til præsident ved at afstemme ; og hvis ingen personer har en majoritet, skal det nævnte hus fra de fem højeste på listen ligesom Manner chuse præsidenten. Men når man vælger præsidenten, skal stemmene træffes af stater, hvor repræsentationen fra hver stat har en stemme; Et kvorum til dette formål består af et medlem eller medlemmer fra to tredjedele af staterne, og et flertal af alle stater er nødvendigt for et valg. I hvert tilfælde efter den valg af præsidenten er den person, der har det største antal valg af stemmer, vicepræsidenten. Men hvis der forbliver to eller flere, der har samme stemmer, skal senatet vælge dem af Ballot, næstformanden.
Kongressen kan bestemme tidspunktet for valg af vælgerne og den dag, hvor de skal afgive deres stemmer ; hvilken dag skal være den samme i De Forenede Stater.
Ingen person undtagen en naturlig født statsborger eller en statsborger i De Forenede Stater på tidspunktet for vedtagelsen af ​​denne forfatning kan være berettiget til præsidentskontoret; heller ikke nogen person er berettiget til dette kontor, der ikke skal have nået en alder af 35 år og været fjorten år bosiddende i USA.
I tilfælde af afskedigelse af præsidenten fra embedet eller hans død, fratræden eller manglende evne til at decharge det nævnte kontors beføjelser og pligter gælder det samme for næstformanden, og kongressen kan ved lov sørge for sagen om fjernelse, død, fratræden eller manglende evne, både af præsidenten og vicepræsidenten, hvor de erklærer, hvilken officer derefter skal fungere som præsident, og en sådan officer skal handle i overensstemmelse hermed, indtil handicap fjernes, eller en præsident vælges.
Præsidenten modtager på det angivne tidspunkt for sine tjenester en kompensation, som hverken skal være samlet eller mindsket i den periode, som han er valgt til, og han modtager ikke inden for denne periode noget andet Emolument fra De Forenede Stater, eller nogen af ​​dem.
Inden han begynder på henrettelsen af ​​sit embede, skal han tage følgende ed eller bekræftelse: - "Jeg hæder højtideligt (eller bekræfter), at jeg trofast vil henrette embedet som præsident for De Forenede Stater og vil til det bedste af min Evne, bevare, beskytte og forsvare De Forenede Staters forfatning. "

Afsnit. 2.

Præsidenten er øverstkommanderende for hæren og flåden i De Forenede Stater og af militserne i de forskellige stater, når de kaldes til De Forenede Staters faktiske tjeneste; han kan kræve skriftlig udtalelse fra hovedansvarlig i hver af de udøvende afdelinger om ethvert emne, der vedrører deres respektive kontors pligter, og han skal have beføjelse til at tildele indhentninger og benådninger for lovovertrædelser mod De Forenede Stater, undtagen i tilfælde af impeachment.
Han skal have magt af og med rådets og samtykke fra senatet til at indgå traktater, forudsat at to tredjedele af de tilstedeværende senatorer er enige; og han udnævner, og med og med Senatets råd og samtykke, udnævner ambassadører, andre offentlige ministre og konsuler, højesterets dommere og alle andre officerer i De Forenede Stater, hvis udnævnelser ikke heri er bestemt til , og som skal etableres ved lov: men Kongressen kan ved lov vesttage udnævnelsen af ​​sådanne underordnede officerer, som de synes passende, i præsidenten alene, i domstolene eller i departementschefer.
Præsidenten har beføjelse til at udfylde alle ledige stillinger, der kan ske under senatets reces, ved at give kommissioner, der udløber ved afslutningen af ​​deres næste session.

Afsnit. 3.

Han skal fra tid til anden give Kongressen information om Unionens stat og henstille til deres overvejelse de foranstaltninger, som han vil bedømme nødvendige og hensigtsmæssige; ved ekstraordinære lejligheder kan han indkalde begge huse eller en af ​​dem, og i tilfælde af uenighed mellem dem, med hensyn til tidspunktet for indryddelse, kan han udsætte dem til det tidspunkt, som han finder ordentligt; han modtager ambassadører og andre offentlige ministre; han skal passe på, at lovene udføres trofast og indstiller alle de officerer i De Forenede Stater.

Afsnit. 4.

Præsidenten, vicepræsidenten og alle civile officerer i De Forenede Stater fjernes fra Kontoret for Uansættelse for og Overbevisning om Forræderi, Bestikkelse eller andre høje forbrydelser og forseelser.

Artikel III.

Afsnit. 1.

De Forenede Staters retlige magt tildeles en højesteret og i de underordnede domstole, som Kongressen fra tid til anden kan ordinere og etablere. Dommerne, både de øverste og underordnede domstole, skal have deres kontorer under god opførsel og til den angivne tid skal de modtage en kompensation for deres ydelser, som ikke skal formindskes under deres kontinuitet.

Afsnit. 2.

Den retlige magt udvides til at omfatte alle sager, i lov og retfærdighed, der opstår i henhold til denne forfatning, de amerikanske love og traktater, der er indgået, eller som skal indgås, under deres myndighed; - til alle sager, der berører ambassadører, andre offentlige ministre og konsuler; - til alle sager om admiralitet og maritim jurisdiktion; - til kontroverser, som De Forenede Stater skal være part for; - til kontroverser mellem to eller flere stater; - mellem en stat og borgere i en anden stat, - mellem borgere i forskellige Stater - mellem borgere i samme stat, der kræver jord under tilskud fra forskellige stater, og mellem en stat eller borgere deraf og udenlandske stater, borgere eller subjekter.
I alle sager, der berører ambassadører, andre offentlige ministre og konsuler, og dem, hvor en stat skal være part, har Højesteret den oprindelige kompetence. I alle de ovennævnte andre sager skal Højesteret appellere jurisdiktion, både hvad angår lov og kendsgerning, med sådanne undtagelser og i henhold til de forordninger, som kongressen udsteder.
Retssagen mod alle forbrydelser undtagen i sager om forfalskning finder sted af juryen; og sådan retssag afholdes i den stat, hvor de nævnte forbrydelser skal være begået; men når den ikke er begået i nogen stat, skal retssagen finde sted på det sted eller de steder, som kongressen ved lov har anført.

Afsnit. 3.

Forræderi mod De Forenede Stater skal kun bestå i at opkræve krig mod dem eller i at overholde deres fjender og give dem hjælp og komfort. Ingen personer skal dømmes for forræderi, medmindre de er vidnede fra to vidner til den samme åbenlyse akt eller om tilståelse i åben domstol.
Kongressen skal have beføjelse til at erklære straffen for forræderi, men ingen forræder ved arbejde skal arbejde korruption af blod eller fortabelse undtagen i løbet af den person, der er overbevist.

Genstand. IV.

Afsnit. 1.

Fuld tro og kredit gives i hver stat til de offentlige handlinger, protokoller og retssager i enhver anden stat. Og kongressen kan ved almindelige love foreskrive den måde, hvorpå sådanne handlinger, optegnelser og procedurer skal bevises, og virkningen heraf.

Afsnit. 2.

Borgere i hver stat har ret til alle borgernes privilegier og immuniteter i de forskellige stater.
En person, der er anklaget i enhver stat med forræderi, Felony eller anden forbrydelse, der skal flygte fra retfærdighed og findes i en anden stat, skal på efterspørgsel fra den udøvende myndighed i den stat, hvor han flygtede, leveres, fjernes til den stat, der har jurisdiktion for forbrydelsen.
Ingen person, der holdes i tjeneste eller arbejdskraft i en stat, i henhold til deres lovgivning, der flygter ind i en anden, må som følge af nogen lov eller forordning heri udskilles fra sådan tjeneste eller arbejdskraft , men skal leveres på partens krav til som en sådan tjeneste eller arbejdskraft kan skyldes.

Afsnit. 3.

Kongresser kan optage nye stater i denne Union; men ingen ny stat må oprettes eller opføres inden for nogen anden stats jurisdiktion; eller nogen stat dannes ved sammenkobling af to eller flere stater eller dele af stater uden samtykke fra lovgivningen i de berørte stater såvel som kongressen.
Kongressen skal have beføjelse til at bortskaffe og udarbejde alle nødvendige regler og forordninger for territoriet eller anden ejendom, der tilhører De Forenede Stater; og intet i denne forfatning skal fortolkes således, at det berører eventuelle krav fra De Forenede Stater eller en bestemt stat.

Afsnit. 4.

De Forenede Stater garanterer enhver stat i denne Union en republikansk regeringsform og beskytter hver af dem mod invasion; og om anvendelse af lovgivningen eller af udøvelsen (når lovgivningen ikke kan indkaldes) mod vold i hjemmet.

Genstand. V.

Kongressen skal, hver gang to tredjedele af begge huse finder det nødvendigt, foreslå ændringer til denne forfatning eller, om anvendelse af lovgivningen om to tredjedele af de forskellige stater, indkalder en konvention til at foreslå ændringsforslag, som i begge tilfælde , skal være gyldig til alle formål og formål som en del af denne forfatning, når den er ratificeret af lovgivningerne i tre fjerdedele af de forskellige stater, eller ved konventioner i tre fjerdedele deraf, som den ene eller den anden ratificeringsmetode kan foreslås af Kongressen; Forudsat at intet ændringsforslag, der må foretages før året Et hundrede og otte hundrede og otte, på nogen måde påvirker de første og fjerde klausuler i den niende afdeling i den første artikel; og at ingen stat, uden dens samtykke, skal fratages dens ligestilling i senatet.

Genstand. VI.

Alle gæld, der er indgået, og forpligtelser, der er indgået inden vedtagelsen af ​​denne forfatning, skal være lige så gyldige over for De Forenede Stater i henhold til denne forfatning som under Forbundet.
Denne forfatning og De Forenede Staters love, der skal udfærdiges i medfør af denne; og alle traktater, der er indgået eller som skal indgås under De Forenede Staters myndighed, er landets øverste lov; og dommerne i hver stat er bundet dertil, uanset hvad som helst ting i forfatningen eller lovgivningen i enhver stat.
Senatorer og repræsentanter, der er nævnt før, og medlemmerne af de adskillige statslige lovgivninger og alle udøvende og retlige embedsmænd, både De Forenede Stater og de flere stater, er bundet af ed eller bekræftelse for at støtte denne forfatning; men ingen religiøs test skal nogensinde kræves som en kvalifikation til ethvert kontor eller offentlig tillid under De Forenede Stater.

Genstand. VII.

Ratificeringen af ​​konventionerne i ni stater skal være tilstrækkelig til at oprette denne forfatning mellem de stater, der ratificerer den samme.
Ordet, "the", der er sammenføjet mellem den syvende og ottende linie på den første side, ordet "tredive", der delvist er skrevet på en Erazure i den femtende linje på den første side, ordene "er forsøgt" bliver sammenføjet mellem tredive anden og tredive tredie Linjer på den første side og ordet "the", der samles mellem de fyrre tredive og fyrre fjerde linjer på den anden side.
Attest William Jackson Secretary
udført i konvention med statens enstemmige samtykke præsenter den syttende dag i september i Herrens år tusind syv hundrede og syv firs og af Uafhængigheden af Amerikas Forenede Stater den tolvte Til vidnesbyrd, hvoraf vi herom har tegnet vores navne ,
G °. Washington: Presidt og stedfortræder fra Virginia.
New Hampshire: John Langdon, Nicholas Gilman
Massachusetts: Nathaniel Gorham, Rufus King
Connecticut: Wm: Saml . Johnson, Roger Sherman
New York: Alexander Hamilton
New Jersey: Wil: Livingston, David Brearly , Wm. Paterson, Jona : Dayton
Pennsylvania: B. Franklin, Thomas Mifflin, Robt . Morris, Geo. Clymer, Thos. FitzSimons , Jared Ingersoll, James Wilson, Gouv Morris
Delaware: Geo: Læs, Gunning Bedford jun , John Dickinson, Richard Bassett, Jaco : Broom
Maryland: James McHenry, Dan fra St. Thos. Jenifer, Danl Carroll
Virginia: John Blair--, James Madison Jr.
North Carolina: Wm. Blount, Richd . Dobbs Spaight , Hu Williamson
South Carolina: J. Rutledge, Charles Cotesworth Pinckney, Charles Pinckney, Pierce Butler
Georgien: William Few, Abr Baldwin

Rettighedsregningen:

Forfatningsmæssige ændringer 1-10 udgør det, der kaldes The Bill of Rights.
Den 25. september 1789 foreslog USAs første kongres 12 ændringer til forfatningen. Den fælles kongresresolution fra 1789 med forslag om ændringerne vises i Rotunda i Nationalarkivmuseet. Ti af de foreslåede 12 ændringsforslag blev ratificeret af tre fjerdedele af statslovgiverne den 15. december 1791. De ratificerede artikler (artikel 3–12) udgør de første 10 ændringer af forfatningen eller den amerikanske Bill of Rights. I 1992, 203 år efter den blev foreslået, blev artikel 2 ratificeret som den 27. ændring af forfatningen. Artikel 1 blev aldrig ratificeret .

Transkription af den fælles resolution fra 1789 fra Kongressen med forslag om 12 ændringer til den amerikanske forfatning

De Forenede Kongres begyndte og afholdes i New York, onsdag den 4. marts , tusind syv hundrede og niog.
DE konventionerne af en række af de stater, der har på tidspunktet for deres vedtagelse af forfatningen, udtrykt ønske om, med henblik på at forhindre fejlfortolkning eller misbrug af sine beføjelser, at yderligere konstaterende og restriktive klausuler skal tilføjes : Og som en udvidelse af jorden af offentlighedens tillid til regeringen vil bedst sikre den vellykkede ende af sin institution.
BESLUTTET af Senatet og Representanthuset i Amerikas Forenede Stater, samlet på kongressen, to tredjedele af begge huse samtidigt, om at følgende artikler blev foreslået til lovgivningen i de forskellige stater som ændringer til De Forenede Staters forfatning, alle eller hvilke artikler, når de er ratificeret af tre fjerdedele af nævnte lovgivning, skal være gyldige i alle henseender som en del af nævnte forfatning; nemlig.
ARTIKLER ud over og ændring af forfatningen for Amerikas Forenede Stater, foreslået af Kongressen, og ratificeret af lovgivningen i flere stater i henhold til den femte artikel i den oprindelige forfatning.
Artikel den første ... Efter den første opregning, der kræves i den første artikel i forfatningen, skal der være en repræsentant for hvert tredive tusinde, indtil antallet skal udgøre hundrede, hvorefter andelen skal reguleres således af Kongressen, at der skal ikke være mindre end hundrede repræsentanter og heller ikke mindre end et repræsentant for hver fyrti tusinde personer, indtil antallet af repræsentanter udgør to hundrede; hvorefter andelen skal reguleres således af Kongressen, at der ikke skal være mindre end to hundrede repræsentanter eller mere end en repræsentant for hver 50.000 personer.
Artikel den anden ... Ingen lov, der varierer kompensationen for senatorernes og repræsentanternes tjenester, får virkning, indtil et valg af repræsentanter skal have grebet ind.
Artikel den tredje ... Kongressen må ikke vedtage nogen lov, der respekterer en etablering af religion eller forbyder fri udøvelse heraf; eller forkorte ytringsfriheden eller pressen; eller folks ret til fredeligt at samle og anmode regeringen om en klage på klager.
Artikel fjerde ... En velreguleret milits, der er nødvendig for sikkerheden i en fri stat, folks ret til at holde og bære våben, må ikke krænkes.
Artikel den femte ... Ingen soldat må i fredstid være kvart i et hus uden samtykke fra ejeren eller i krigstid, men på en måde, der er foreskrevet ved lov.
Artikel den sjette ... Folkets ret til at være sikkert i deres personer, huse, papirer og virkninger mod urimelig søgning og beslaglæggelse må ikke krænkes, og ingen warrants udsteder, men af ​​sandsynlig grund, understøttet af ed eller bekræftelse, og især beskrivelse af det sted, der skal søges, og de personer eller ting, der skal beslaglægges.
Artikel syvende ... Ingen personer holdes inde for at svare for en hovedstad eller på anden måde berygtet forbrydelse, medmindre der er tale om en forelæggelse eller tiltale for en Grand Jury, undtagen i tilfælde, der opstår i land- eller flådestyrkerne eller i Milits, når i faktisk tjeneste i krigstid eller offentlig fare; heller ikke må nogen person udsættes for den samme lovovertrædelse to gange udsættes for liv eller lem i fare; og må heller ikke i nogen kriminel sag blive tvunget til at være et vidne mod sig selv og heller ikke blive berøvet liv, frihed eller ejendom uden behørig retsforfølgning; privat ejendom må heller ikke tages til offentlig brug uden blot erstatning.
Artikel den ottende ... I alle straffeforfølgelser skal den tiltalte nyde retten til en hurtig og offentlig retssag af en uvildig jury i staten og distriktet, hvor forbrydelsen skal være begået, hvilket distrikt tidligere er blevet konstateret ved lov , og at blive informeret om beskyldningens art og årsag; at blive konfronteret med vidnerne mod ham; at have en obligatorisk proces for at få vidner til fordel for ham og have bistand fra rådgivere til sit forsvar .
Artikel den niende ... I retssager ved almindelig ret, hvor kontroversens værdi overstiger tyve dollars, bevares retten til retssag ved juryen , og ingen kendsgerning prøvet af en jury, ellers skal behandles på ny i nogen domstol i De Forenede Stater end i henhold til reglerne i den fælles lov.
Artikel tiende ... Der kræves ikke overdreven kaution eller overdreven bøder, der heller ikke pålægges grusomme og usædvanlige straffe.
Artikel den ellevte ... Opregningen i forfatningen af ​​visse rettigheder skal ikke fortolkes til at benægte eller forvirre andre, som befolkningen har tilbageholdt.
Artikel den tolvte ... De beføjelser, der ikke er delegeret til De Forenede Stater ved forfatningen, og som heller ikke er forbudt af den til staterne, er forbeholdt henholdsvis staterne eller til folket.
BEVIDNE,
Frederick Augustus Muhlenberg, taler for Repræsentanternes Hus
John Adams, USAs næstformand og præsident for senatet
John Beckley, kontorist i Repræsentanternes Hus.
Sam. En Otis-sekretær for senatet

Den amerikanske Bill of Rights

I præamblen til Den Bill of Rights

De Forenede Kongres
begyndte og afholdes i New York,
onsdag den 4. marts , tusind syv hundrede og niog.
DE konventionerne af en række af de stater, der har på tidspunktet for deres vedtagelse af forfatningen, udtrykt ønske om, med henblik på at forhindre fejlfortolkning eller misbrug af sine beføjelser, at yderligere konstaterende og restriktive klausuler skal tilføjes : Og som en udvidelse af jorden af offentlighedens tillid til regeringen vil bedst sikre den vellykkede ende af sin institution.
BESLUTTET af Senatet og Representanthuset i Amerikas Forenede Stater, samlet på kongressen, to tredjedele af begge huse samtidigt, om at følgende artikler blev foreslået til lovgivningen i de forskellige stater som ændringer til De Forenede Staters forfatning, alle eller hvilke artikler, når de er ratificeret af tre fjerdedele af nævnte lovgivning, skal være gyldige i alle henseender som en del af nævnte forfatning; nemlig.
ARTIKLER ud over og ændring af forfatningen for Amerikas Forenede Stater, foreslået af Kongressen, og ratificeret af lovgivningen i flere stater i henhold til den femte artikel i den oprindelige forfatning.
Bemærk: Følgende tekst er en transkription af de første ti ændringer til forfatningen i deres oprindelige form. Disse ændringsforslag blev ratificeret 15. december 1791 og danner det, der kaldes "Bill of Rights".

Ændring I

Kongressen må ikke foretage nogen lov, der respekterer en etablering af religion eller forbyder fri udøvelse heraf; eller forkorte ytringsfriheden eller pressen; eller folks ret til fredeligt at samle og anmode regeringen om en klage på klager.

Ændring II

En velreguleret milits, der er nødvendig for at sikre en fri stats sikkerhed, folks ret til at holde og bære våben, må ikke krænkes.

Ændring III

Ingen soldat må på fredstid være kvarteret i noget hus uden samtykke fra ejeren eller i krigstid, men på en måde, der er foreskrevet ved lov.

Ændring IV

Folkets ret til at være sikre i deres personer, huse, papirer og virkninger mod urimelig søgning og beslaglæggelse må ikke krænkes, og ingen warrants udsteder, men af ​​sandsynlig grund, understøttet af ed eller bekræftelse, og især beskriver det sted, der skal søges, og de personer eller ting, der skal beslaglægges.

Ændring V

Ingen personer kan holdes til at svare for en hovedstad eller på anden måde berygtet forbrydelse, medmindre der er tale om en forelæggelse eller tiltale for en Grand Jury, undtagen i tilfælde, der opstår i land- eller flådestyrkerne eller i Milits, når de er i tjeneste i tide Krig eller offentlig fare; heller ikke må nogen person udsættes for den samme lovovertrædelse to gange udsættes for liv eller lem i fare; og må heller ikke i nogen kriminel sag blive tvunget til at være et vidne mod sig selv og heller ikke blive berøvet liv, frihed eller ejendom uden behørig retsforfølgning; privat ejendom må heller ikke tages til offentlig brug uden blot erstatning.

Ændring VI

I alle straffeforfølgelser skal den tiltalte nyde retten til en hurtig og offentlig retssag ved en uvildig jury i staten og distriktet, hvor forbrydelsen skal være begået, hvilket distrikt der tidligere er blevet konstateret ved lov, og at blive informeret om beskyldningens art og årsag; at blive konfronteret med vidnerne mod ham; at have en obligatorisk proces for at få vidner til fordel for ham og have bistand fra rådgivere til sit forsvar .

Ændring VII

I retssager ved fælles lov, hvor kontroversens værdi skal overstige tyve dollars, bevares retten til retssag ved jury , og intet faktum, der er prøvet af en jury, skal på anden måde genbehandles i nogen amerikansk domstol end i henhold til til reglerne i den fælles lov.

Ændring VIII

Der kræves ikke overdreven kaution, og der pålægges heller ikke for store bøder eller grusomme og usædvanlige straffe.

Ændring IX

Opregningen i forfatningen af ​​visse rettigheder skal ikke fortolkes til at benægte eller forvirre andre, som befolkningen har tilbageholdt.

Ændring X

De beføjelser, der ikke er delegeret til De Forenede Stater ved forfatningen, og som heller ikke er forbudt af dem til staterne, er forbeholdt henholdsvis staterne eller til folket.

 

Forfatningen: Ændringsforslag 11-27

Forfatningsmæssige ændringer 1-10 udgør det, der kaldes The Bill of Rights. Ændringsforslag 11-27 er anført nedenfor.

ÆNDRINGSFORSLAG XI

Vedtaget af kongres 4. marts 1794. Ratificeret 7. februar 1795.
Bemærk: Forfatningens artikel III, sektion 2, blev ændret ved ændringsforslag 11.
De amerikanske retlige beføjelser må ikke fortolkes til at omfatte enhver retssag eller retfærdighed, begyndt eller retsforfulgt mod en af ​​De Forenede Stater af borgere i en anden stat eller af borgere eller subjekter fra en fremmed stat .

ÆNDRINGSFORSLAG XII

Vedtaget af kongressen den 9. december 1803. Ratificeret den 15. juni 1804.
Bemærk: En del af forfatningens artikel II, sektion 1, blev erstattet af den 12. ændring.
Valgene mødes i deres respektive stater og stemmer ved afstemning for præsident og næstformand, hvoraf en i det mindste ikke er en indbygger i den samme stat med sig selv; de skal i deres afstemninger navngive den person, der er stemt som præsident, og i forskellige afstemninger den person, der stemte for som næstformand, og de skal udarbejde forskellige lister over alle personer, der er stemt for som præsident, og af alle personer, der er stemt for som næstformand og af antallet af stemmer for hver, hvilke lister de skal underskrive og attestere og overføre forseglet til sæde for regeringen i De Forenede Stater, rettet til Senatets præsident; - Senats præsident åbner i nærværelse af senatet og repræsentanternes hus alle certifikater, og stemmerne tælles derefter; - Den person, der har det største antal stemmer til præsident, er præsidenten, hvis dette antal er et flertal af det samlede antal valgte valgmænd; og hvis ingen personer har et sådant flertal, vælger repræsentanternes hus straks pr. valg af præsidenten blandt de personer, der har det højeste antal, der ikke overstiger tre på listen over dem, der er stemt som præsident. Men ved valg af præsident træffes stemmene af stater, hvor repræsentationen fra hver stat har en stemme; et kvorum til dette formål består af et medlem eller medlemmer fra to tredjedele af staterne, og et flertal af alle stater er nødvendige for et valg. [ Og hvis Repræsentanternes hus ikke vælger en præsident, når valgfriheden skal overkomme dem, inden den fjerde dag i marts næste, skal næstformanden fungere som præsident, som i tilfælde af død eller anden forfatningsmæssig Præsidentens handicap. -] * Den person, der har det største antal stemmer som næstformand, er næstformand, hvis dette antal er et flertal af hele det valgte antal vælgere, og hvis ingen personer har et flertal, så fra de to seneste antal på listen vælger senatet næstformand; et kvorum til formålet består af to tredjedele af hele antallet af senatorer, og et flertal af hele antallet er nødvendigt for et valg. Men ingen personer, der konstitutionelt er uberettigede til præsidentembetet, er berettigede til vicepræsident for De Forenede Stater. * Efterfulgt af afsnit 3 i det 20. ændringsforslag.

ÆNDRINGSFORSLAG XIII

Vedtaget af kongressen 31. januar 1865. Ratificeret 6. december 1865.
Bemærk: En del af forfatningens artikel IV, sektion 2, blev erstattet af den 13. ændring.

Afsnit 1.

Hverken slaveri eller ufrivillig trældom, undtagen som en straf for forbrydelse, hvoraf parten skal være blevet behørigt dømt , må eksistere i De Forenede Stater eller på ethvert sted under deres jurisdiktion.

Afsnit 2.

Kongressen har beføjelse til at håndhæve denne artikel ved passende lovgivning.

ÆNDRINGSFORSLAG XIV

Vedtaget af kongressen 13. juni 1866. Ratificeret den 9. juli 1868.
Bemærk: Artikel I, sektion 2, i forfatningen blev ændret ved afsnit 2 i den 14. ændring.

Afsnit 1.

Alle personer, der er født eller naturaliseret i De Forenede Stater og underlagt deres jurisdiktion, er statsborgere i De Forenede Stater og i den stat, hvor de bor. Ingen stat må udarbejde eller håndhæve nogen lov, der afskaffer privilegier eller immuniteter for borgere i De Forenede Stater; heller ikke må nogen stat fratage nogen person liv, frihed eller ejendom uden behørig retsforfølgning; heller ikke benægte nogen inden for dens jurisdiktion e- kvalifikation af lovene.

Afsnit 2.

Repræsentanter fordeles mellem de forskellige stater i henhold til deres respektive antal og tæller hele antallet af personer i hver stat, undtagen indianere, der ikke er beskattet. Men når retten til at stemme ved ethvert valg for valg af valg til præsident og vicepræsident for De Forenede Stater, nægtes repræsentanter i kongressen, de udøvende og retslige officerer i en stat eller medlemmerne af lovgivningen dertil nogen af de mandlige indbyggere i en sådan stat, som er 21 år gammel, * og borgere i De Forenede Stater, eller på nogen måde forkortet, undtagen for deltagelse i oprør eller anden kriminalitet, reduceres repræsentationsgrundlaget heri andel, som antallet af sådanne mandlige borgere skal have for hele antallet af mandlige borgere, som er 21 år i en sådan stat.

Afsnit 3.

Ingen personer må være en senator eller repræsentant i kongressen, eller valg af præsident og næstformand eller have noget embedsmand, civilt eller militært under De Forenede Stater eller under nogen stat, der tidligere har aflagt en ed som medlem fra Kongressen, eller som en officer i De Forenede Stater, eller som et medlem af en hvilken som helst statslovgiver eller som en udøvende eller retlig officer i en hvilken som helst stat, til støtte for De Forenede Staters forfatning, skal have været involveret i opstand eller oprør mod det samme eller givet hjælp eller trøst til deres fjender. Men kongressen kan ved en afstemning på to tredjedele af hvert hus fjerne en sådan handicap.

Afsnit 4.

Gyldigheden af ​​De Forenede Staters offentlige gæld, der er tilladt ved lov, herunder gæld, der er afholdt til betaling af pensioner og vederlag for tjenester til undertrykkelse af oprør eller oprør, skal ikke sættes spørgsmålstegn ved . Men hverken De Forenede Stater eller nogen stat påtager eller betaler nogen gæld eller forpligtelse, der er afholdt i forbindelse med opstand eller oprør mod De Forenede Stater, eller ethvert krav om tab eller frigørelse af nogen slave; men alle sådanne gæld, forpligtelser og fordringer skal holdes ulovlige og ugyldige.

Afsnit 5.

Kongressen har beføjelse til ved hjælp af passende lovgivning at håndhæve bestemmelserne i denne artikel.
* Ændret ved afsnit 1 i det 26. ændringsforslag.

ÆNDRINGSFORSLAG XV

Vedtaget af kongres 26. februar 1869. Ratificeret 3. februar 1870.

Afsnit 1.

Retten for borgere i De Forenede Stater til at stemme må ikke nægtes eller forkortes af De Forenede Stater eller af nogen stat på grund af race, farve eller tidligere tjenesteforhold--

Afsnit 2.

Kongressen har beføjelse til at håndhæve denne artikel ved passende lovgivning.

ÆNDRINGSFORSLAG XVI

Vedtaget af kongressen 2. juli 1909. Ratificeret 3. februar 1913.
Bemærk: Artikel I, sektion 9, i forfatningen blev ændret ved ændringsforslag 16.
Kongressen skal have beføjelse til at lægge og opkræve skatter på indkomster, uanset hvilken kilde der er afledt, uden fordeling mellem de forskellige stater og uden hensyntagen til nogen folketælling eller optælling.

ÆNDRINGSFORSLAG XVII

Bestået af kongressen 13. maj 1912. Ratificeret 8. april 1913.
Bemærk: Artikel I, sektion 3, i forfatningen blev ændret ved den 17. ændring.
De Forenede Staters senat består af to senatorer fra hver stat, valgt af folket deraf, i seks år; og hver senator har en stemme. Vælgerne i hver stat skal have de kvalifikationer, der kræves for vælgerne i de mest forskellige grene af statslovgiverne.
Når ledige stillinger sker i repræsentationen af enhver stat i Senatet, at den udøvende myndighed i den pågældende stat udsteder stævninger af valget udfylde disse stillinger: Forudsat, At lovgiver i enhver stat kan bemyndige den udøvende heraf at gøre midlertidige ansættelser indtil folk fyld de ledige stillinger ved valg, som lovgiver kan anvise.
Dette ændringsforslag skal ikke fortolkes således, at det påvirker valget eller valget af en senator, der er valgt, inden den bliver gyldig som en del af forfatningen.

ÆNDRINGSFORSLAG XVIII

Vedtaget af kongressen 18. december 1917. Ratificeret 16. januar 1919. Ophævet ved ændringsforslag 21.

Afsnit 1.

Efter et år efter ratificeringen af ​​denne artikel er fremstilling, salg eller transport af berusende væsker inden for, importen til eller eksporten heraf fra De Forenede Stater og alt territorium, der er omfattet af dets jurisdiktion til drikkevareformål, forbudt .

Afsnit 2.

Kongressen og de forskellige stater skal have samtidig magt til at håndhæve denne artikel ved passende lovgivning.

Afsnit 3.

Denne artikel skal ikke fungere, medmindre den er blevet ratificeret som en ændring af forfatningen af ​​lovgivningerne i de forskellige stater som foreskrevet i forfatningen inden for syv år efter datoen for Kongressens forelæggelse herom til staterne.

ÆNDRINGSFORSLAG XIX

Vedtaget af kongressen 4. juni 1919. Ratificeret 18. august 1920.
Retten for borgere i De Forenede Stater til at stemme må ikke nægtes eller forkortes af De Forenede Stater eller af nogen stat på grund af køn.
Kongressen har beføjelse til at håndhæve denne artikel ved passende lovgivning.

ÆNDRINGSFORSLAG XX

Vedtaget af kongressen 2. marts 1932. Ratificeret den 23. januar 1933.
Bemærk: Artikel I, sektion 4, i forfatningen blev ændret ved afdeling 2 i dette ændringsforslag. Derudover blev en del af den 12. ændring erstattet af afdeling 3.

Afsnit 1.

Præsidentens og vicepræsidentens betingelser slutter ved middagstid den 20. januar og betingelserne for senatorer og repræsentanter ved middagstid den 3. januar i januar for de år, hvor sådanne vilkår ville være afsluttet, hvis denne artikel havde ikke er blevet ratificeret ; og vilkårene for deres efterfølgere begynder derefter.

Afsnit 2.

Kongressen samles mindst en gang hvert år, og et sådant møde begynder ved middagstid den tredje januar i januar, medmindre de ved lov udpeger en anden dag.

Afsnit 3.

Hvis den valgte præsident på det tidspunkt, der er fastsat for begyndelsen af ​​præsidentens embedsperiode, er død, dør vicepræsidentvalget som præsident. Hvis en præsident ikke er blevet valgt inden det tidspunkt, der er fastsat for begyndelsen af ​​hans embedsperiode, eller hvis den valgte præsident ikke har undladt at kvalificere sig, fungerer vicepræsidentvalget som præsident, indtil en præsident er kvalificeret; og kongressen kan ved lov sørge for det tilfælde, hvor hverken en præsident valgt eller en næstformand vælger skal have kvalificeret sig, erklærer, hvem der derefter skal fungere som præsident, eller den måde, hvorpå en, der skal handle, skal vælges, og sådan person skal handle i overensstemmelse hermed, indtil en præsident eller næstformand skal have kvalificeret sig.

Afsnit 4.

Kongressen kan ved lov sørge for tilfælde af død af nogen af ​​de personer, fra hvilke repræsentanternes hus kan vælge en præsident, når valgfriheden skal have overgået dem, og for tilfældet med døden for nogen af ​​personerne hvorfra senatet kan vælge en næstformand, hver gang valgretten skal have været over dem.

Afsnit 5.

Afsnit 1 og 2 træder i kraft på den 15. oktober efter ratificeringen af ​​denne artikel.

Afsnit 6.

Denne artikel skal være inaktiv, medmindre den er blevet ratificeret som en ændring af forfatningen af ​​lovgivende myndigheder i tre fjerdedele af de forskellige stater inden syv år efter datoen for forelæggelsen.

ÆNDRINGSFORSLAG XXI

Vedtaget af kongressen 20. februar 1933. Ratificeret 5. december 1933.

Afsnit 1.

Den atttende artikel om ændring af De Forenede Staters forfatning ophæves .

Afsnit 2.

Transport eller import til enhver stat, territorium eller besiddelse af De Forenede Stater til levering eller anvendelse deri af berusende spiritus, i strid med deres lovgivning, er herved forbudt .

Afsnit 3.

Denne artikel skal være inaktiv, medmindre den er blevet ratificeret som en ændring af forfatningen ved konventioner i de forskellige stater som foreskrevet i forfatningen inden for syv år fra datoen for Kongressens forelæggelse herom til staterne.

ÆNDRINGSFORSLAG XXII

Vedtaget af kongressen 21. marts 1947. Ratificeret 27. februar 1951.

Afsnit 1.

Ingen personer vælges til præsidentens embede mere end to gange, og ingen person, der har haft præsidentens embede eller fungeret som præsident, i mere end to år af en periode, som en anden person er valgt til præsident, vælges ikke til præsidentens kontor mere end én gang. Men denne artikel finder ikke anvendelse på nogen, der besidder præsidentens embede, da denne artikel blev foreslået af kongressen, og skal ikke forhindre nogen, der muligvis har som præsident eller fungerer som præsident, i løbet af den periode, hvor denne artikel indtræder i at fungere som præsident eller fungere som præsident i resten af ​​en sådan periode.

Afsnit 2.

Denne artikel skal være inaktiv, medmindre den er blevet ratificeret som en ændring af forfatningen af ​​lovgivningsmyndighederne i tre fjerdedele af de forskellige stater inden for syv år fra datoen for dens forelæggelse til staterne ved kongressen.

ÆNDRINGSFORSLAG XXIII

Vedtaget af Kongressen 16. juni 1960. Ratificeret den 29. marts 1961.

Afsnit 1.

Det distrikt, der udgør sæde for De Forenede Staters regering, udnævner på en sådan måde, som Kongressen måtte lede:
Et antal vælgere af præsident og næstformand svarende til hele antallet af senatorer og repræsentanter i kongressen, som distriktet ville have ret til, hvis det var en stat, men under ingen omstændigheder mere end den mindst folkerige stat; de skal ud over dem, der er udpeget af staterne, men de betragtes med henblik på valget af præsident og vicepræsident som vælgere udpeget af en stat; og de skal mødes i distriktet og udføre sådanne opgaver, der er fastsat i den tolvte ændringsartikel.

Afsnit 2.

Kongressen har beføjelse til at håndhæve denne artikel ved passende lovgivning.

ÆNDRINGSFORSLAG XXIV

Vedtaget af kongressen 27. august 1962. Ratificeret den 23. januar 1964.

Afsnit 1.

Borgerne i De Forenede Stater til at stemme i ethvert primært eller andet valg til præsident eller vicepræsident, til valg til præsident eller vicepræsident eller for senator eller repræsentant i kongressen, nægtes eller forkortes ikke af USA eller nogen Angiv på grund af manglende betaling af afstemningsafgift eller anden skat.

Afsnit 2.

Kongressen har beføjelse til at håndhæve denne artikel ved passende lovgivning.

ÆNDRINGSFORSLAG XXV

Vedtaget af kongressen 6. juli 1965. Ratificeret 10. februar 1967.
Bemærk: Forfatningens artikel II, sektion 1, blev berørt af den 25. ændring.

Afsnit 1.

I tilfælde af afskedigelse af præsidenten eller hans død eller fratræden bliver næstformanden præsident.

Afsnit 2.

Hver gang der er ledig plads på vicepræsidentens embede, udnævner præsidenten en vicepræsident, der tiltræder embedet efter bekræftelse med et flertal af stemmerne i begge kongreshuse.

Afsnit 3.

Hver gang præsidenten overfører præsidenten for senatet og taleren for Representantenes Hus sin skriftlige erklæring om, at han ikke er i stand til at udføre sit embeds beføjelser og pligter, og indtil han sender dem en skriftlig erklæring til det modsatte, sådanne beføjelser og pligter udføres af næstformanden som fungerende præsident.

Afsnit 4.

Hver gang vicepræsidenten og et flertal af enten de vigtigste officerer i de udøvende afdelinger eller i et andet organ som Kongressen ved lov kan tilvejebringe, overfører præsidenten for senatet og formanden for Representantenes hus deres skriftlige erklæring om, at Præsident er ikke i stand til at udføre sit embeds beføjelser og pligter, vicepræsidenten påtager sig straks kontorets beføjelser og pligter som fungerende præsident.
Derefter, når præsidenten overfører præsidenten for senatet og taleren for repræsentantenes hus til præsidenten sin skriftlige erklæring om, at der ikke findes nogen manglende evne, genoptager han sit embeds beføjelser og pligter, medmindre næstformanden og et flertal af enten hovedoffiserer i den udøvende afdeling eller i et andet organ, som Kongressen ved lov kan give, sender inden fire dage til præsidenten for senatet og formanden for repræsentanternes hus deres skriftlige erklæring om, at præsidenten ikke er i stand til at udføre beføjelserne og hans opgaver. Herefter afgør Kongressen spørgsmålet og samles inden otteogfyrre timer til dette formål, hvis ikke i session. Hvis kongressen inden for enogtyve dage efter modtagelsen af ​​sidstnævnte skriftlige erklæring, eller, hvis Kongressen ikke er i møde, inden for enogtyve dage efter, at Kongressen er nødt til at samles, bestemmer ved to tredjedele af stemmerne for begge huse, at præsidenten ikke er i stand til at udføre sit embeds beføjelser og pligter, fortsætter vicepræsidenten med det samme som fungerende præsident; Ellers genoptager præsidenten sit embeds beføjelser og pligter.

ÆNDRINGSFORSLAG XXVI

Vedtaget af kongres den 23. marts 1971. Ratificeret den 1. juli 1971.
Bemærk: Ændring 14, sektion 2, i forfatningen blev ændret ved afdeling 1 i den 26. ændring.

Afsnit 1.

Retten for borgere i De Forenede Stater, som er atten år eller ældre, til at stemme, nægtes eller forkortes ikke af De Forenede Stater eller af nogen stat på grund af alder.

Afsnit 2.

Kongressen har beføjelse til at håndhæve denne artikel ved passende lovgivning.

ÆNDRINGSFORSLAG XXVII

Oprindeligt foreslået 25. september 1789. Ratificeret 7. maj 1992.
Ingen lov, der varierer kompensationen for senatorernes og repræsentanternes tjenester, får virkning, indtil et valg af repræsentanter skal have grebet ind.